Sandra Milberg

Sandra Milberg
Sandra Milberg
Profesor Titular
Área(s): MARKETING
ESCUELA DE NEGOCIOS
PH.D. IN BUSINESS ADMINISTRATION, UNIVERSITY OF PITTSBURGH, UNITED STATES, 1993
E-mail: sandra.milberg@uai.cl
Sede: SANTIAGO - PEÑALOLÉN
Edificio: C
Número de oficina: 500
Twitter: http://www.twitter.com/SandyMilberg

RESUMEN

PhD. In Business Administration, University of Pittsburgh, Estados Unidos, 1993.

Directora del Master of Science en Marketing y profesora investigadora de la Escuela de Negocios UAI. Fue profesora asociada de las cátedras de Principios de Marketing y Comportamiento de los Compradores en la Universidad de Georgetown e investigadora del Instituto de Estudios de Marketing en la Universidad de Pittsburgh.


Artículos
2015 Growth of Private Label Brands: A Worldwide Phenomenon?, Journal of International Marketing , 23, 72-90
2010 Consumers reactions to brand extensions in a competitive context. Does fit still matter?, Journal of Consumer Research, 37, 543-553
2007 Compromising the Compromise Effect: Brands Matter, Marketing Letters, 18, 223-236
2007 Vulnerability of global brand to negative feedback effects, Journal of Business Research, ,
Review WoS (EX ISI)
2014 A Synthesis of Attraction Effect Research: Practical Marketing Implications?, European Journal of Marketing, 48,
2014 International Segmentation Using Biplots: A Diffusion Approach., Journal of Global Marketing, 27,